söndag 13 februari 2011

Helgen är strax slut, hm när började den? Har haft en underbar men intensiv helg och har nu landat i soffan med några filtar kring mig då huset var KALLT när jag kom hem efter att åkte hemifrån i går lunch och kom hem strax före åtta. Det blir bra med nya fönster och ny vedpanna i framtiden :-)
Igår var det Skövde badhus som stod på schemat tillsammans med Elin, Hanna, Herman, Pija o Emil. Mina härliga barn älskar vatten och var i full gång hela tiden och somnade sött när vi kom fram till Pija o Eriks hus där vi tillbringade natten och dagen i väntan på att männen skulle komma hem från Svenska rallyt. Jag kom hem 8 med barnen och mannen min föll in strax före 9 och var inte så mycket att vänta på :-) mest trött och inte särskilt sällskapssugen. Idag och i går kväll har jag o Pija haft en slapp tid med trevliga pratstunder med många kaffaraster!! Barnen har lekt, kollat på film, varit ute och badat badkar och slutligen blivit så trötta att det mesta var jobbigt. Lova har visat upp sitt charmerande humör och tydliga vilja! Den kan man inte ta miste på. Hur svårt kan det va för mamma och fatta att jag inte vill ha ketchup på korven utan youghurt i tallrik osm tillbehör :-)
Nu har det nog blivit varmt nog för en dusch i tankarna sen blir det lite studier innan John Blund tittar in. Imorgon laddar vi för första inskolningsdagen för Mimmi o Lova

2 kommentarer:

  1. Glöm inte blogga regelnbundet nu!

    Och så ska vi åka till Skövde vi syskon och åka i alla rutschbanor :-D

    SvaraRadera
  2. Citat "varit ute och badat badkar" ni är ju inte kloka, låta barnen vara ute i kylan och bada badkar så här års...

    SvaraRadera