onsdag 21 april 2010

Bloggstart

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga, har inte gjort det på över 2 år då jag skrev på bloggen lindahenstrom.blogg.se (om någon skulle vara intresserad att läsa....:-) Efter några veckor i livet då jag varit tvungen att ta det lugnt annars har jag knappt kommit upp ur sängen har jag hunnit surfa runt lite och börjat följa några bloggar och har insett att alla inlägg behöver inte vara djupa tankar och seriösa reflektioner utan kan bara vara glimtar från vardagen. Vet inte om någon är intresserad av att läsa om mitt liv här på Furuhill (men om du följer min blogg kommentera gärna) Läser ingen får jag se det som en dagbok att skriva ut och spara tills den dag man blir så gammal att minnet sviker. Usch nu förstår jag hur Wallanders öde har påverkat mig, fast jag vet att han inte finns på riktigt så har jag följt honom ialla utgivna böcker och filmer.

Nu har lugnet lagt sig, mannen är i simhallen. Han har fått någon slags trettio års kris och skaffat sig en enduro och börjat simma för att 2011 köra Gotland Grand National. Barnen ligger i sina sängar och sussar, hunden ligger och sover efter en promenad, hästen är på Oak hill ranch (http://www.oakhillranch.se/ ) på hjärntvätt hos den ständigt positiva Lena. Så vad gör jag då, sätter mig och bloggar istället för att ta hand om tvätten och den ständigt överhängande att göra listan. Frågan är om jag varvat ner för mycket när mitt virus härjat i kroppen?? Det märker vi såsmåningom den som följer bloggen får se om jag om ett par veckor när ledvärken borde släppa helt då kör i gång i den vanliga Linda svängen igen.

Idag har jag och barnen varit hos "mormor" en sväng på fika för att komma hemifrån. Barnen har haft feber och hosta så vi har fått hålla oss hemma i veckan. Hos mormor blev det goda Lydia bakade muffins (en riktig bagare) och kanelbullar. Hemma igen var det dags för tuppluren. Jag lagade under tiden mat som vi sedan stoppade i oss. Barnen och John gick sedan en promenad så jag alldeles oavbruten fick ta hand om disken (vad fort det gick då)

Får väl testa att ladda upp några bilder på det mest värdefulla här på Furuhill. (Om Jannike ser detta så tack för hjälpen i affären!)




Lova Stina Skimra 090414

Emilia "Mimmi" Glimma Maria 080110Tindra Elvira Lovisa 050608

2 kommentarer:

  1. testar att kommentera då några har påpekat att det inte går.

    SvaraRadera
  2. Ja, då testar vi väl då...fint med ny katt, kanske x-tra hund i helgen oxå? kram!

    SvaraRadera