lördag 12 juni 2010

kul o bus, kattungar, skolavslutning & Quattro

Ja titeln kan väl sammafatta det som hänt denna vecka plus ett 32 års kalas idag!

I Tisdags fyllde Tindra 5 år och detta firades med en tur till lek och buslandet tillsammans med familjen Svensson. Oj oj vilken enrgi våra barn har.....jag var helt slut efter ca 10 min ialla gångar, stegar, kanor m.m och tänk då dessa små barn som hoppas omkring i tre timmar inte konstigt att barnen knapp höll sig vakna på vägen hem. Ett stopp i Partille på Mcdonalds på vägen hem gav dem lite energi att hålla sig vakna ända till läggdags. Vi hade en hellyckad eftermiddag, jag blir så lycklig över att se glädje stråla i mina barns ögon. Lyckan över att våga åka alla rutsch kanor, Mimmi hängde med stora syster på de mesta upptåg och det var en nyttig motorisk övning för henne som i vanliga fall tycker det mesta är svårt. Lyckliga barn-Lyckliga föräldrar

Tindra och Isak på lek och buslandet!

Natten till torsdag kom det tre kattungar till världen i min garderob (mysigt.....det blev en hel del tvätt) tyvärr verkar det inte som Feztis har så mycket mat så två stycken har dött och vi hoppas nu på att tjejkattungen ska klara sig! Hon diar och det verkar som att det ger resultat. Stackars Tindra blev jätteledsen när de två svarta kattungar dog med kort mellanrum. Det skär i mammahjärtat när hon är så ledsen. Vi hoppas på det bästa när det gäller den lilla tjejen som fortfarande kämpar.

I torsdags slutade min lilla lillasyster nian. När blev hon så stor? Alla blir äldre men inte jag :-)
"moster" Stina kom till oss innan avslutningen, trevligt! Kl. 18 i Bjärkehallen bjöds det på bla fin sång av min syster. Lyckades inte få några bra kort på kvällen så det får bli en dåligt filmad film. Det är inte lätt att filmam med en trasig display och tre rastlösa barn.
Efteråt bjöds det på godsaker i Kvarnabo. Så nu är det bara att inse att min systrar snart växer i kapp mig eftersom jag slutade att åldras vid 25, eller??



Quattro är nu hemma igen och mycket tid har spenderats till och på henne. det fungerar mycket bättre nu efter att jag hämtat hem henne från uppfostringsskolan i Falköping. Mycket kvar såklart men nu går ridturerna framår och inte bakåt vilket är en väldigt bra början. Nedan är en film från dagens ridtur. Måste nog ringa Lena och boka tid för ridlektion, måste jobba på min stil känner mig verkligen ringrostig!


Nä nu kallar "midvinterblot" av Mons. Gonatt!!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Menar du att det är Lydia som sjunger!!?? Fantastiskt fint!! Jättefin häst du har också, det blir en fin dressyrhäst =D
    Jag har hjälpt till på våra dressyrtävlingar idag och träffat en fräsch 19-åring, Zallieri!! Riktigt roligt att man kan få återse hästar efter 13 år... trodde knappt det var sant. Dessutom på en jätteliten klubbs tävlingsbana, dit man knappt kan hitta =) Pratade med dem och mailade Anna Mattsson lite bilder på honom. Komiskt. Kan maila bilderna till dig också. Ha det bra! Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Sv; haha, det är inte särskilt svårt, är man hemma själv, sätter sig på plats i soffan med haha-tv och datorn och dricker cider så är det inte alls svårt! Så härligt!
    haha, och så är man ren i munnen efter att ha varit hos tandläkaren! ;D

    SvaraRadera