måndag 7 juni 2010

Tindra 5 år!

I helgen har det varit kalas för Tindra. På lördagen var det "vuxenkalas" och då kom kusin Emil också.



Vi trotsade blåsten och hade en trevlig gemenskap ute. Till "tårtan" som i år byttes ut mot rabarberpaj var det ett gäng som tyckte det blev lite kallt och satte sig inomhus. (ointressant för er bloggläsare :-) Tindra fick pengar till en studsmatta och ett par sandaler sen var hon nöjd. Men efter att alla hade åkt hem tog hon fram alla presenter och konstaterade att hon fått mer än hon hade önskat sig. Då blev hon förvånad och glad! Tänk att det imorgon är 5 års hon kom till oss. 5 år som jag och john varit föräldrar....tiden går fort nu. Jag som i hela min uppväxt tyckte mina föräldrar var konstiga som tyckte tiden gick så fort jämnt......och nu är man där själv.

Igår eftermiddag hade vi barnkalas, 13 barn med Tindra plus några bonusbarn, Mimmi, Lova, Gideon o Alice. Vi kunde vara ute, vilket var toppen, undrar hur huset hade sett ut om vi hade varit inne........Barnen lekte bra tillsammans och ingen blev skadad och alla saker finns fortfarande kvar hela :-) Vi hade gjort pannkakstårta, Tindra bjöd på glass efter hinderbanan och skatten på skattjakten var godis, så det blev bara nyttigheter hela efermiddagen!!



Så ihelgen har det varit mest kalas och kalasförberedelser, men jag har även hunnit med två ridturer på min häst som nu är hemma igen. Första ridturen gick sådär vi spännde oss lite båda två, men i går kändes det toppen! Börjar komma på hur hon trivs att bli riden, mycket ben och lite lite hand. Tommy har gjort ett bra jobb!! Det kommer bli bra det här, en lång resa men såsmåningom har jag min stabila höst som jag kan rida ut på i skogen och slappna av :-)

Ferrokllen har åkt på fång, men det är inte så allvarligt och han är redan pigg och rastlös av son boxvila. så förhoppningsvis är han snart igång igen men det gäller att ta det lugnt.

Nu är det dags för frukost och sen blir det en sväng till ÖF. Ha en underbar dag!



1 kommentar:

  1. fin klänning födelsedagsbarnet har!! :D
    undra vem som kan ha köpt den?

    SvaraRadera