måndag 1 november 2010

(skulle postat detta i går kväll men hade glömt bort mitt lösenord, bloggar för sällan.....)


Hej alla ni som inte har gett upp att hitta nya inlägg i min blogg!




Nu är jag återigen inloggad och tänkte skriva några rader. Börjar med en lite film från gårdagen träningstävling för Tindra och Dolly i Nuntorp. Hanna och Dolly var också med och tävlade, det kan ni som vill läsa mer om på Hannas blogg: http://shettisgalen.blogg.se/






Tindra red först 20 cm hoppning med ledare, vilket de klarade galant sen var det dags för ett litet dressyrprogram med vuxen på banan, Tyckte faktsiskt det gick riktigt bra. Även om Tindra var lite blyg för domaren :-) När vi kom hem var jag och Lydia taggade (På tal om att var ataggad så har Tindra hört sina mostrar säga detta ofta och utbrister på tävlingsplatsen, Mamma! Nu är jag taggad för en klubba!) jaja iallafall när vi kom hem var jag och Lydia taggade för att rida, mamma erbjöd sig att leka med barnen så att jag och Lydia kunde lasta in och åka till Lenas paddock. Hanna följde med som stöd. Positiva som vi var så kunde det inte gå annat än toppen och min häst blev dyrare igen! Efter några dagars trubbel och mycket diskussioner och lastträning så insåg tom att Quattro att det var dags att skärpa sig.




Söndagsmorgon inleddes med en underbar crazy ridtur runt Stenstorp! Livskvalite! Kände mig 15 år yngre och tänkte att jag var tillbaka i skogarna runt Sörsjö och livet bestod av hästar, hästar, Jenny och Sörsjö ridcenter. Ganska bekymmersfritt även om man inte insåg det då.


Eftermiddag och kvällen tillbringades i ett fint hus med trevliga människor i Nårunga. Tindra lärde Oskar att hon är chef och hon bestämmer. När vi hade åkt så var Oskar chef. Hon lär ut mycket vår bestämda och energiska tjej. Lova håller fortfarande på att återhämta sig efter en veckas förkylning och feber och somnade trots stoj och stim som en stock!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar