måndag 10 maj 2010

Enduro lika riskfyllt som hästar

Ja då har mannen min kommit igång med att köra sin enduro och tydligen hör det till att komma hem med lårkakor, blåmärken och träningsvärk så frågan är då om hästarna verkligen skulle vara så mycket värre?? Inte brukar jag gå omkull sisådär 2 gånger per ritt eller komma hem med en trasig kylarslang eller oljeläckage. Men gubbarna har roligt och känner sig troligen minst 10 år yngre när de kör runt på sin högljudda leksaker. Förhoppningsvis leder det till att min man byter ut lite av sin kroppsmassa till muskler vilket aldrig är fel :-)

Här hemma på Furuhill flyter det mesta på som vanligt. Barnen är just för ögonblicket friska vilket underlättar vardagen betydligt. Mina leder har börjat göra ont igen men hoppas att det ska gå över om jag tar det lugnt i några dagar. Imorgon kör jag iväg Quattro till Falköping så då kan jag inte inledas i frestelsen att prova på att ta en ridtur. Ska bli riktigt intressant att se hurhon utvecklas under dessa veckor. Återkommer med rapporter.

Dagens hyllning går till HV71 som tog SM GULD 2010 om någon mot förmodan skulle ha missat detta.




Dagen idag började med att köra Tindra till Lenagården, som idag åkte på utflykt till "Gräsnäs" (Gräfsnäs) Där fanns det så många vitsippor så det såg ut som det snöat.
Jag, Lova o Mimmi åkte till Öppnis. Alltid uppskattat. Mycket att leka med och mycket att titta på. På vägen dit stannade vi till vid lanthandeln och till Mimmis stora lycka köpte vi hem blodpudding :-)
När John kom hem från jobbet idag åkte jag in till stan och köpte present till svärmor, valde ut ett halsband och örhängen att ha på begravningen och tog en stor Latte med kära faster Anki. En stor Latte utan stress det kallas lyx i vardagen när man är mor till tre små barn. Trippen avslutades på Willys, inte lika trevligt men bra att fylla på i kylskåpet i bland men nästa gång får det bli Maxi. Mycket trevligare, större utbud ooch tyvärr något dyrare.
Nä kära vänner nu ska jag ta det sista av mannen fruktsallad och sedan krypa ner under täcket.
Kram till er alla.

1 kommentar:

  1. haha, du glömde bilden på mig när jag hade HV71 "mössan" på mig ;D

    SvaraRadera