torsdag 6 maj 2010

Vardag igen

Nu är vardagen tillbaka...känns faktiskt skönt. Igår var det onsdag och vi brukar åka till Öppna förskolan. Men just nu är det stängt pga flytt. Jag bjöd en ett par vänner på kladdkaka, vädret var underbart och humöret på topp. Mina barn älskar vår stora sandlåda och kan roa sig där länge. Inna lunchsömnen grillade vi hamburgare (gasolgrill är verkligen att rekommendera)


På eftermiddagen bar det av till Kvarnabo för att installera deras dator om David fixat efter en krasch. Mina barn vaknade tydligen på fel sida efter lunchsömnen och gnällde mest hela tiden. Ville bli burna annars bråkad de. Syskonkärlek....

Vår Tindra börjar bli stor och funderar och snappar upp mycket, igår frågade hon mig: Mamma har du betsämt dig? För vad frågar jag? Att följa Jesus såklart? Varför vill inte alla vara med Jesus mamma? Härliga goa unge, så mycket frågor och hur svarar man en 5 åring på livets alla frågor? Andra frågor, kan hjärtat gråta? Hur kan Arvid vara i allas hjärtan? hur kan Gud vara överallt? Varför är trafiken så krånglig varje dag i stockholm?

Så är någon bra på att förklara så kom gärna med förslag?



Nästa rapport i dagens inlägg är att Quattro åter är hemma, Lena gav upp....och nu ska hon till Falköping på tillridning/inridning hos Tommy. Hoppas detta gör susen, vill så gärna sitta upp min häst och ta en avkopplande tur i skogen och låta tankarna flöda fritt utan att behöva sitta på helspänn och fundera på vad mitt lilla monster ska hitta p härnäst :-)


Nu är det dags att fånga dagen, Tindra har vaknat och snart börjar det nog låta från dom andra två busarna oxå. Så fånga dagen och lev idag, morgondagen vet vi inget om!

2 kommentarer:

  1. Tänk om man kunde ha svar på alla kluriga frågor barnen ställer. Men samtidigt är det väl bra att visa att man faktiskt inte kan veta allting.

    SvaraRadera
  2. jodå det gjorde jag ;D
    Har skrivit till henne där nu :)

    /hanna

    SvaraRadera