fredag 14 maj 2010

Smutsig men härlig vårdag

Så kom då vårvärmen, härligt! Idag har vi varit ute, fast på förmiddagen blev det en mamma bön fika hos Marita och innan vi förstod hur varmt och ljuvligt det var ute så satt vi inne, men det var trevlidet ändå :-) Men efter att jag upptäckte värmen så har den mesta tiden tillobringats utomhus. Jag och tre redan innan resan trötta barn begav oss till Loo för att grilla korv med Lena. Med förutsättingarna att alla tre barnen var jätte trötta (efter en trevlig kväll med Thunbergs) så gick stunden i Loo långt över förväntningarna. Vi åt korv o bröd, körde häst o vagn och avslutade med kaffe. Hemma igen sprang barnen till sandlådan utan byxor (dom var skitiga efter Lerbad hos Lena) och där hade dom sandkrig....tack Gud för badkar.
När vi kom hem och John strax efter kom hem efter en resa till Göteborg kände jag att mamma tålamodet tog slut så jag bad John underhålla barnen och gick ut och gjorde ett av mina ovanliga ryck i trädgården så nu har Vallmon fått både jord och gödsel och rabatten vid sommarrummet är redo att planteras i. :-)











Familjen Thunberg








"Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar